Koncern Matsushita powstał już w 1918 roku. Do zakończenia II Wojny Światowej była to firma produkująca głównie na potrzeby rynku japońskiego i rynków azjatyckich. Szybki rozwój nastąpił po roku 45.
W roku 1961 Matsushita rozpoczęła produkcję tanich odbiorników telewizyjnych przeznaczonych na rynek Stanów Zjednoczonych Ameryki pod marką Panasonic. Marka weszła także na rynek europejski w roku 1979.
Przedsiębiorstwo szybko urosło w latach 1950-1970. Sprzedawało telewizory, radia i sprzęt użytkowy na wielu rynkach. Przedsiębiorstwo rozpoczęło budowę fabryk na całym świecie. Szybko zdobyło reputację dzięki produkowanym przez nią produktach dobrej jakości.
Przedsiębiorstwo zadebiutowało wypuszczeniem na rynek japoński głosnika hi-fi pod marką Technics. Dzięki wysokiej jakości komponentom audio firma zdobyła klientów na całym świecie.
W latach 70. Matsushita dalej umacniało swoją obecność na rynku USA, kupując Quasar od Motoroli w roku 1974, oraz kupując MCA-Universal w 1989 r.
Od wiosny 2004 roku Matsushita używa marki Panasonic jako jej głównej, globalnej marki.
19 stycznia 2006 roku Matsushita ogłosiła, że od lutego 2006 zaprzestanie produkcji analogowych telewizorów i skoncentruje się na telewizji cyfrowej.
Obecnie Matsushita dostarcza produkty pod wieloma nazwami, takimi jak:- Panasonic (elektronika użytkowa na rynek amerykański i europejski, sprzęt audio-video, mikrochipy, komponenty samochodowe oraz inna elektronika)
- Technics (sprzęt audio)
- National (sprzęt domowy na rynek japoński i amerykański)
- Nais (komponenty do maszyn, od 2004 roku zastąpiony przez Panasonic)
- Quasar (tanie telewizory, sprzęt wideo oraz urządzenia elektroniczne na rynek Ameryki Północnej - trwa likwidacja)
- Ramsa (profesionalny sprzęt audio)
- Rasonic (od 1994 roku elektronika użytkowa na rynek chiński)
źródło: panasonic.net, wikipedia.org